Blogi sosiaalisen median hyödyntämisestä tulevaisuudessa

 

Olen tähän saakka jo ollut suhteellisen aktiivinen sosiaalisen median käyttäjä. Jos puhutaan esim. Twitteristä tai ylipäätään muista yhteisöpalvelusovelluksista, pääasiassa luen ja seuraan niissä muiden julkaisuja. Viestisovelluksia, kuten WhatsApp ja Snapchat, käytän läheisteni kanssa yhteydenpitoon. Uskon, että tulevaisuudessa sosiaalisen median käyttöni ei tule muuttumaan. Jos tuleekin, niin ei merkittävästi. Nykyisessä työpaikassani käytän myös viestisovelluksia.

Mielestäni nykypäivänä yritysmaailmassa joukosta erottumiseen tarvitaan hyvän tuotteen/palvelun lisäksi ehdottomasti mielenkiintoisia henkilötarinoita. Niiden avulla yritys saa ns. kasvot ja persoonallisuuden. Tämä saa yhä useamman ja useamman ihmisen kiinnostumaan. Mainio esimerkki hyvin toteutetusta "personoinnista" on mielestäni PTV Gym. Omistaja Jooel Vatasella on erittäin suositut kanavat monessa eri sosiaalisen median palvelussa ja on niiden avulla saanut kasvatettua bisnestään uusille tasoille. Ei ole harvinaista nykyään tehdä ansioitaan pelkästään sosiaalisen median avulla. Kaikenlaisten yritysyhteistöiden ja muiden kautta yksityishenkilöiden, joilla on paljon seuraajia, on mahdollista tehdä hyviäkin rahoja mainostamalla.